Dag 5 : namiddag Stuibenfall & Pitzenschlucht

We rijden vanuit 'Wiesle' een stukje terug richting Jerzens. In het mini-gehucht 'Schön' (een zestal huizen) parkeren we onze auto om naar één van de grote watervallen te wandelen, namelijk de 'Stuibenfall', en om hier dan de wandeling van de 'Pitzenschlucht' aan te koppelen.

We volgen de bordjes die duidelijk de weg aangeven naar de waterval.

Iets verder gaan we links omhoog waar een flinke klim begint naar de waterval ...

Het gaat flink omhoog, maar aan een steeds luider hoorbaar geraas komen we dichter bij ons doel : de waterval !

En na een laatste inspanning komen we dan bij één van de vele grote watervallen die het 'Pitztal' rijk is : de 'Stuibenfalle' !

Er is een houten uitkijkplatform waar we kunnen genieten van woeste waterkracht ...

Hierna keren we langs dezelfde weg terug, waarbij we ditmaal oog hebben voor de ons omringende bergen.

Eénmaal weer op het grote pad picknicken we bij een klein watervalletje :)

En hierna nemen we het pad richting de 'Pitzenschlucht'.

We komen uit op de grote baan die van Jerzens verder het dal inloopt, maar wij steken de baan over (nabij het weggetje die naar het gehucht 'Graslehn' leidt) en duiken daar het bos in.

Hier begint de wandeling 'Pitzenschlucht', wat eigenlijk een diep ravijn is waardoor de rivier de 'Pitze' loopt, diep onder ons. Het bos is er mossig door de vochtigheid, en het paadje gaat omhoog en omlaag.

De rivier is hiet nog relatief laag, dicht bij ons.

Waarna het pad echter omhoog gaat ...

En de 'Pitze' algauw een stuk beneden ons ligt ...

Het pad blijft stijgen, waarbij we ook over een houten bruggetje lopen :)

En we komen natuurlijk onze 'Stempelstelle' tegen, want ook deze wandeling brengt punten op !

Ondertussen raast de 'Pitze' diep onder ons door een woeste kloof. We zijn eigenlijk juist aan de overkant waar onze auto staat. De foto geeft het niet helemaal goed weer maar het is tamelijk diep ....

Vanaf hier gaat het pad nu omlaag :)

We komen het bos uit bij een weide waar een riviertje zich slingerend een weg door het gras baant ...

We komen uit in de wijk of gehucht 'Kienberg'.

Hierna keren we terug naar de auto, waar we helaas geen foto's van hebben. Bjorn zijn 'GoPro' was 'plat' gevallen, en op het laatste stuk begon het te regenen, zodat we moesten rennen. Alhoewel we dit ingepland hadden als een soort rustdag bleek toch dat we goed gewandeld hebben vandaag !