***  under construction ***

Dag 5 : E-MTB Fietstocht Brixenbachalm - Wiegalm - Kirchberg - Westendorf

Het is alweer onze laatste 'fietsdag'. Gezien we gisteren goed in staat waren om naar de Rotwandalm te fietsen, gaan we eindigen met een klimrit : we gaan het Brixenbachdal in om dan naar de Wiegalm te klimmen.

Eerst nemen we natuurlijk het ons gekend fietspad van Westendorf richting Kirchberg, maar ter hoogte van Brixen slaan we het 'Brixenbachtal' in. Na een eindje komen we op een 'forstweg' die langs de rivier de Brixenbach loopt.

Er zijn serieuze werkzaamheden bezig in dit kleine zijdal, waarbij men de rivierbedding verstevigt (om lawines/wateroverlast tegen te gaan).

Ons eerste doel was om naar de Brixenbach-wasserfall te rijden, maar door boswerken geraken we er niet bij. Dan maar richting de Brixenbachalm ...

Op de alm genieten we van een drankje. Jammer genoeg hebben we hier geen foto's van, iets wat we wel vaker meemaken deze vakantie. Omdat Ilona haar fototoestel niet meeheeft, en onze spullen in onze rugzak zitten (anders dan bvb de gsm die in een zijzak zit van een wandelbroek) blijkt na onze reis dat we minder foto's hebben dan bij een normale 'wandelvakantie' ... Iets om te onthouden voor een volgende keer ...

Gesterkt door het beetje rust beginnen we hierna aan de klim naar de Wiegalm ... onderweg stoppen we ook eens, want het is flink klimmen !

Uiteindelijk komt in de verte de Wiegalm in zicht ! We waren hier al eens in 2019 (Gaisbergrunde), en jammer genoeg is de Wiegalm opnieuw gesloten !

Nadat we onze stempel hebben genomen maken we ons klaar om nu eindelijk naar beneden te fietsen.

Iets verder namen we de afslag naar de Kobinger Hutte ...

Door de bewolking is ons uitzicht niet zo mooi als enkele jaren geleden ...

De Kobinger Hutte is wel open.

Toch wel jammer van het slechtere weer ...

Na een krachtige soep maken we ons klaar om nu aan de lange afdaling naar Kirchberg te beginnen ...

Waarna we gestadig omlaag fietsen, de ene keer gezapig, de andere keer tamelijk snel ....

Dit is zeer mooi, maar ook lastig ... Odin is een beetje bang na een val met zijn fiets de tweede dag, en knijpt voortdurend zijn remmen dicht. Daardoor krijgt hij krap in zijn handen en polsen ... Verder is het ook lastig om foto's te nemen terwijl je naar beneden sjeest op de fiets ...

Finaal rijden we weer lekker in het dal ...

Met 's avonds in ons hotel een lekkere 'Gröstl' !!