Hippach Dag 2 Penkenbahn

Het weer is niet super vandaag in het Zillertal … we besluiten om de eerste volle dag één van de bergbanen te nemen naar boven. We kiezen voor de 'Penkenbahn', en een iets lichtere wandeling om mee te starten.

De 'Penkenbahn' bestaat uit twee stukken, waarbij het eerste stuk een kabelbaan is met een groot bakje, waarin heel veel personen kunnen. Hij gaat ook heel hoog, wat Bjorn niet verwacht had ...

Bij aankomst op het middelstation staan we bovenop de hoge 'Gschosswand', en hebben we al een mooi zicht op de omringende bergen van het Zillertal. Het is jammer genoeg bewolkt, waarbij de vele toppen zich verstoppen achter de wolken …

We stappen in het tweede stuk van de kabelbaan, waarbij we weer een gewoon bakje voor vier personen hebben. Deze kabelbaan 'Kombibahn Penken' gaat ook niet zo hoog, wat Bjorn veel leuker vindt ...

Eenmaal aangekomen op de top van de 'Kombibahn Penken' is het nogal fris, en tamelijk bewolkt. We kijken eens welke route we gaan nemen om de 'Panoramarundweg' te wandelen.

Er is echter een speeltuin of 'funpark' voorzien nabij de kabelbaan, en Tristan en Odin gaan eerst wat spelen …

We houden het bij het balanceerparcours, want voor de andere zaken (grote bal op het water, mountainbike, crossbrommertjes, … ) moet er bijbetaald worden.

Maar goed, er moet nog gewandeld worden ook, en tal van stempels liggen op ons te wachten voor ons stempelboekje. Vooruit dus ...

Enkele koeien laten het niet aan hun hart komen …

Het pad is licht en niet veel omhoog … algauw komen we op plaatsen waar we ondanks de bewolking prachtige uitzichten krijgen ...

Met onder meer het 'Stilluptal' en het stuwmeer 'Stillup Speicher' ...

Na een stukje wandelen komen we ook bij tal van Almen en de 'Granatkapelle' .

Hier staat ook een grote beer, genaamd 'Pepi'. De speeltuin errond heet dan ook 'Pepi's Kinderland'.  Tristan en Odin gaan op onderzoek uit in de grote beer ...

Door de lichte wandeling hebben ze ook wat energie over om te springen …

En te glijden …

We halen verschillende stempels in de almen die rond 'Pepi's Kinderland' liggen. Ook is het ondertussen middag, en rusten we uit op een boomstronk om te eten.

Een beetje verscholen nabij onze eetplaats ligt er ook een klimparcours :)

De bewolking is ondertussen wat weggetrokken, zodat we onze truien kunnen uitdoen. Naast de alm 'Penkentenne' vatten we de terugocht naar het middelstation aan.

We lopen door de almenweiden omlaag, en hebben wat bekijks van de lokale koeien …

Het 'Stilluptal' ligt pal voor ons, en Tristan wijst de berg de 'Tristner' aan

Door groene weiden lopen we verder omlaag …

Hier en daar liggen er kleine drinkpoelen, waarin het vol zit van de salamanders. Eéntje heeft een libelle te pakken, en het salamandertje gaat tekeer als een kleine krokodil …

De uitzichten worden er trouwens niet minder mooi op …

We komen aan bij de 'Almstüberl', waar we een lekker ijsje eten om wat af te koelen …

En daarna verder richting het middelstation.

Daar aangekomen bezoeken we nog het 'Gschosswandhaus', dat bovenop en aan de rand van de hoge 'Gschosswand' ligt. We scoren er nog een stempel, en zien de bakjes van de 'Penkenbahn' naar boven en beneden gaan.

Hierna gaan we weer omlaag met de 'Penkenbahn', waarbij Bjorn een tweede keer de dieptes moet ondergaan …