Hippach Dag 3 MaxHütte

Onze tweede volle dag in het Zillertal kondigt zich overtrokken aan … een blik op het weerbericht leert ons dat het zal regenen vandaag. Het zal bijna overal gaan regenen …

Aan de hand van de weerapps en de mogelijkheden besluiten we om vroeg te vertrekken naar het dorp 'Ginzling', om daar naar de 'Maxhütte' te wandelen, een tocht door vooral bos.  Deze morgen zal het immers bewolkt maar droog zijn, en nabij 'Ginzling' voorspellen ze pas regen vanaf 13 uur.

Vanuit de gekende plaats Mayrhofen rijden we via nauwe wegen en tunnels naar het dorpje 'Ginzling', waar we parkeren bij het 'Naturparkhaus'. Als je verder rijdt komt je finaal uit bij de tolweg naar het stuwmeer 'Schlegeisstaussee', maar dat is voor later op de reis.

Het weer valt nog redelijk mee, we stappen langs de weg richting begin van de wandeling, en we hebben een mooi zicht op de ons omringende bergen.

Na een kwartiertje stappen  komen we bij het eigenlijke begin van de wandeling naar de 'Maxhütte'.

We lopen eerst gestadig langs een 'forstweg' omhoog ...

En daarna begint het bospad omhoog.

De wandeling naar de 'Maxhütte' is simpel : omhoog, omhoog en nog eens omhoog … Het totaal aantal hoogtemeters betreft 450 meter, wat niet van de poes is. Algauw gaan de truien uit ...

Alhoewel het een voortdurende en bij momenten steile klim is, is het een leuk pad. Stenen, wortels, draaien, keren, ...

De groene alpenweiden en vergezichten van de 'Penkenbahn' gisteren maken plaats voor een donkergroen woud met hier en daar grote rotsen ...

Af en toe rusten en nieuwe krachten opdoen hoort er ook bij ...

En daarna klauteren we verder ...

Na een uurtje komen we nabij een rivier, waar het pad minder steil wordt.

Even poseren bij de rivier - die trouwens tamelijk woest tekeer gaat ...

We lopen langs de rivier verder ...

Uit de laaghangende wolken blijkt dat het weer niet veel soeps is …

We komen het bos uit, en komen in alpenweiden terecht …

Nog even een brugje over ...

Richting de hut …

En we zijn bij de 'Maxhütte' !

We zijn nat van het zweet en de inspanning, dus hebben we wel wat lekkers verdiend ! ('Torte' voor de kinderen, en een 'Gulaschsuppe' voor Ilona)

In de hut zelf (die klein en gezellig is) halen we uiteraard een stempel voor ons stempelboekje van 'Mayrhofen/Hippach'.

Bjorn en Ilona poseren ook nog eens op een houten bankje … en Tristan en Odin beginnen al te spelen ...

En daarna is het tijd voor de terugtocht !

Naar beneden wandelen is niet zo puffen als naar boven, maar toch moet je opletten. Plus : eigenlijk is het zwaarder voor je spieren en gewrichten …

We komen tijdens onze afdaling nog verschillende mensen tegen die bezig zijn met de klim, maar wij zijn er vanaf !

We komen ook weer op de baan waar we richting 'Ginzling' lopen.

Nauwelijks zijn we bij onze auto, of het begint te stortregenen ! Exact 13 uur trouwens … betrouwbare weerapps dus … we rijden vlug naar ons appartementje in Hippach, waar het trouwens gans de dag zal regenen en miezeren … onze wandeling hebben we echter toch al gehad  voor vandaag !